Denmark has stolen children from their foreigner parents

Sunday, May 13, 2007

Părerile mele despre Danemarca

Am o părere foarte bună despre SERVICII - aproape cele mai bune din Europa:
  • taxele se plătesc prin internet (nu pierzi vremea degeaba la cozi la plata curentului - aici vine o dată pe an - sau a cablului, telefonului sau altor utilităţi).
  • multe obiecte se pot cumpăra prin internet, fără efort.
  • transportul merge ceas (autobuze, trenuri, taxiuri), dar au probleme când vremea este proastă sau sunt accidente.
  • când plăteşti cu cardul la magazin poţi scoate de pe card o sumă în bani lichizi, „200 kr. øveni“. Unele magazine funcţionează ca şi bancomate, fără să plăteşti taxa de bancomat. Cred că este un serviciu extraordinar, care în România nu există.
  • sticlele de orice fel (în afară de cele de vin) se refolosesc. Se plăteşte „Pant“ pentru sticle care se primeşte înapoi când acestea se returnează la automatele pentru sticle care dau un bon cu care poţi cumpăra orice. În România acest serviciu nu există, deşi ambalajul de plastic al băuturilor se plăteşte. Este inacceptabil şi furt pe faţă.
  • poşta (nu durează mai mult de 48 ore ca o scrisoare să ajungă la destinaţie).
  • Danemarca este ţara celor care nu le place să muncească. Ai cam tot atâţia bani dacă munceşti sau dacă nu munceşti. Ajutorul social este semnificativ. Statul are grijă de cetăţeni.
Am o părere foarte proastă despre:
  • cred că danezii sunt rasişti, nu le plac străinii, mai ales musulmanii. Au o lege nescrisă a lor: Janteloven.
  • in magazinele alimentare de bază nu poţi plăti cu card VISA din altă ţară - numai cu Dankort danez, ceea ce nu-mi place. Este o ţară închisă.
  • dacă vrei să ai un automobil, îl plăteşti de 3 ori - taxele sunt exorbitante.
  • oamenii sunt necomunicativi. Mie mi se pare că danezii sunt obraznici, nepoliticoşi, individualişti, cred că lor li se cuvine totul - mai ales în relaţia cu un străin.
  • dacă un danez are o părere diferită de a ta, chiar dacă este greşită, prietenia s-a stricat definitiv. Ei cred că au dreptate întotdeauna, chiar dacă nu este adevărat.
  • cam 1 din 7 din danezi (mai mult de 10%) se căsătoresc cu străini, iar rata divorţului e foarte mare. Aici nu e nevoie de motiv de divorţ, se poate obţine chiar dacă aşa vrea persoana respectivă şi nu te poţi opune acestui fapt. Libertatea personală este nelimitată încât poate duce la imoralitate. Mulţi copii nu au cui să spună TATA, ceea ce nu e moral. Relaţia interumană lasă de dorit.
  • sunt foarte mulţi handicapaţi psihic şi bolnavi mintal, beţivi şi prostituate. Pentru unii aceasta este o mândrie iar alţii exploatează la maximum handicapurile lor pentru a câştiga mai mulţi bani fără să mişte un deget.
  • statul ştie fiecare detaliu despre tine: câţi bani ai în bancă, dacă lucrezi la negru, ce datorii ai. La capitolul ăsta nu ai cum să înşeli statul, el va ştii dacă ţi-ai plătit impozitul sau nu. Sistemul cu calculatoare este foarte bine pus la punct.
Per total este o ţară civilizată unde poţi să o duci bine, dar cred că în Suedia este şi mai bine.

1 comment:

Anonymous said...

Vreau sa te contrazic cu o chestie. Nu este adevarat ca daca nu muncesti ai tot atatia bani si ca statul are grija de tine.Eu am muncit 2 ani de zile si acum am ramas fara servici am apelat la toate firmele care se ocupa cu locuri de munca nu au vrut sa ma ajute.Am fost sa cer un ajutor pt ca am zis ca am platit peste 20.000 de mii de euro taxe si am crezut ca poate statu ma poate ajuta cu ceva nu ma ajutat cu nimic chiar daca am dreptu sa primesc un ajutor din partea statului.Mi-au vb urat si mau repezit asta au facut.Mult succes!!